Friday 9 December 2011

Kuku dan taring kucing..merbahaya tak?

hai uolls....
aku sedang menaip menggunakan tangan kanan....sebelah tgn kerana tangan kiri mula merasa bisa-bisa disebabkan gigitan dan cengkaman kucing 'bertuah' aku Mocha pagi tadi...


memang dah boleh agak...tangan ini akan membengkak...
yelah..masa kuku dia cekau tangan aku...terasa menusuk hingga tulang temulang (perasaan jek....entah sampai tulang ke tak...hehe)
dan kini...tangan dah rasa bisa...
bila salah gerak je...mak ai....ngilu
sama dengan perasaan aku selepas operation perforated appendicitis atau dalam bahasa mudahnya....apendiks pecah..hujung tahun lalu...


entahlah...aku ini..kategori manusia yang amat susah untuk sembuh dari luka...
kalau kena gigitan pacat pun...akan membuatkan kulit gatal-gatal..dan kadangkala sampai ke tahap bernanah...
hhmmm...


orang operated apendiks....seminggu dua dah sihat....luka dah boleh baik dalam masa sebulan..
tapi aku...setengah tahun pun ...luka pembedahan taknak cantum sempurna...
er....sorry terbercerita pasal apendicitis pulak...


so, berbalik pada persoalan di atas....
kesan gigitan dan kuku kucing merbahaya tak pada kita?
harap-harap tak merbahayalah...sebab Mocha memang duduk di dalam rumah aje..
dia tidak dibenarkan keluar rumah sama sekali..
so, dia tak terdedah pada jangkitan kuman @ bakteria harapnya...

No comments: