Saturday 11 February 2012

Apa sebenarnya? Apa kes?

sila marah aku laju-laju OK?
aku tahu pasal ' pekerja KFC belasah customer..' Tapi, setakat itu sahaja. Details berkenaan cerita tu - terus terang aku tak tahu... Nak salahkan si customer pon tak boleh, nak jatuhkan hukum saja-saja pada pekerja KFC tu sendiri pon tak boleh. Nanti bersikap racist dan berat sebelah, kalau tak tahu hujung pangkal cerita. Kebenarannya, hanya pekerja KFC, customer dan mereka-mereka yang beratur panjang di belakang customer, juga para-para staf yang ada kat kaunter tu, tray, pinggan mangkuk, mesin cashier, meja kaunter  aje yang tahu benarnya. Yang lain-lain, jangan sebok-sebok nak jadi juri tak bertauliah ye? nak jadi hakim tak bergaji...

aku go through jugak kes tu kat beberapa blog - ada yang pro si polan A..dan ada yang pro si polan B. Hm..tak tahu den nak ulas panjang lebar lagi. bukan takut kena saman. tapi tak tahu fakta disebalik berita.

apa yang boleh aku kata....sabar...sabar..dan sabar ajelah bekerja di bidang food service ni (especially fast food services). ketangkasan, kecekapan, ketebalan gegendang telinga, dan kadangkala perlu 'kebalkan perasaan'  sekejab menangani karenah customer yang datang. 

Orang putih tu kata..." customer is always right " Huaaaargghhh....always right walau hati & perasaan kita tak berapa nak all-right. 




* Me: ex staff KFC yang berdedikasi dan tak makan gaji buta dan duduk saja-saja. Peace!

MEN TELL U THE FACTS, but GOD WILL TELL U THE TRUTH !

3 comments:

whitecappuccino said...

tengok video tapi tak faham jugak.

Unknown said...

err entah la.. mungkin salah dua2... tak brani nk kupas..kang jadi unsur fitnah kalau salah cakap... :)

Aty Fared said...

saye pon pernah keje part time kat kfc mase cuti semester zaman study dolu2...:)