Wednesday 29 February 2012

Feel to escape....

salam semua...

Class untuk semester ni dah bermula. even hanya ambil 2 subjects yang ada class, and another two subjects yang takde class tetapi kesibukannya??... Humm...

Semua sedia maklum...student grad ni biasanya tak dilayan seperti undergraduate. Means, takde spoon feeding ke hape...takde wajib attendance..takde test dan exam yang kena ulangkaji teruk-teruk..takde itu..takde ini..

Dalam takde..takde tu. sebenarnya ditentukan oleh lecturer. Mostly, they wont treat us like undergraduate.. Nak babab-babab bila tak datang class..nak pot pet pot pet bila tak buat asignment.. No..No..such things like that lagi! Tapi..tapi kan.. Ada satu subject ni.. Mak ai..busy dah macam undergraduate. Asignment banyak kemain..itu belum lagi nak pergi site segala....aduhai...

Hah..ada yang kata buat research itu senang. Tak kelam kabut macam buat coursework. Percayalah... Most U in Malaysia, or maybe around the world.. Even u are doing master by research, u have to attend classes. For sure ada grade & evaluation. And for sure..tak boleh main-main!!!

Dalam nak menjaga pointer tu..kepala pulak kena fikir research. Nak menghadap journal hari-hari. belum lagi nak kena turun tapak (ye ke turun?...lawak tapak..or field trip...). Nak siapkan itu ini.. Pendek kata..selagi tak dapat ' segenggam ijazah '(genggam ke..? mcm sebuku je..) Selagi itulah..kena perah isi otak. 

Hah.....ditambah-tambah pulak tanggungjawab pada suami & famili... Hmm...tak tertanggung rasanya (kadang-kadang lah...once kita ada keserabutan yang amat). So, biasanya...orang macam aku.. Akan cari something yang boleh buat kita betulkan isi kepala semula. Tune hati dan semangat supaya tak kacau bilau. Orang kata 'escape' or 'get away'... Bukan nak 'melarikan diri' dari beban keje yang mula bertimbun...cuma nak therapy.. taknak push diri melampau-lampau. Yelah...hidup ini, bukan hanya untuk study dan kerja. Tapi..ada jugak bahagian untuk 'insan lain'. Kita kejar impian masa depan...namun, apa ertinya kejayaan. Kalau hanya nikmatnya nanti kita yang rasa seorang?

Kalau boleh belah badan ni..hmm..pasti aku lakukan. Heheee....



Keserabutan terpaksa buat-buat kulupakan seketika.. Mak ai...ayat..hehe...
Mencari masa..nak membelah lautan..
Cuma perancangan itu milik kita... Ketentuan milik DIA
harap-harap kali ni...jadilah ye... 
Kesian sidia..dah beria-ia nak snorkelling katanya...


8 comments:

Unknown said...

selamat berjaya dan belajar rajin²

Unknown said...

selamat berjaya dan belajar rajin²

Hafizin Jamil said...

gud luck akak..

Ce'gu JAERA said...

terkenang plak saya zaman student dulu... ehehehe terkejar sana sini nak attendt kelas, buat assignmnt, projek dan macam2... hehehe.. kenangan2..

MizzTina said...

sabar, jgn stress²..

kurus said...

sabar ye dik
belajar nie x der yg mudah ..
insyaallah boleh ;)

Unknown said...

zuan ada beberapa hari lagi sebelum bermula kehidupan buzy semua.. :D

wahida said...

sabar yer..inilah dugaan waktu belajar...

jgn stress okeh...caiyok!!

byk pahala tu...