Saturday 9 April 2011

~ Baju Nikah in Progress

apa kes?
baru nak tempah baju nikah skang ni!!!!
1 month 3 weeks to go lah diana!

hehe..
aku sesaja anta lelambat
dengan harapan badan ni kurus lah...(sangat)
huhu...
tup..tup..turun 3,4 kg jek...tak nampak berubah mana lah.. (cuma cincin tunang kat jari manis dah longgar..)

malam tadi P klang
tempah kat kedai jahit Bolly..
hehe..
nama pun dah bolly
of course lah derang ni sumer dtg dari Bollywood gitu..
tak caye?
Derang memang ckp bolly..cakap Hindustan..sampai aku tak paham..
yang aku boleh tangkap..nehi..nehi...
itu jek..
yang lain..
aku guna Ingress+ngan bahse Isyarat

hehehe...
kedai ni pon Umi yang recommend kat aku _his side bridal...
dia tunjuk baju yang ayu tempah ngan dia..
OK...
so, aku try lah..

dalam menunggu punya tunggu (tak sangka ramai lak..yg dtg nak buat baju punjab..)
aku bentang la..my off white heavy beaded lace~~
semua org tegur..tersenyum2 aku
kata cantik lah..
nice lah...
embroidery sarat lah...sumer lah..
aku dah terkembang2..tp senyum jek...

pastu..si bos tanya harga..
aku diam..pandang si dia berkali2..
erkkk...
" let me guess..."kata si boss
"Rm250+ per meter?"
aku diam..tersenyum..angguk kecil
takkan nak bagitahu..aku dapat diskaun giler2 kat Jakel tu..takkanlah...

dalam hati..tak pernah aku beli kain semahal ini..
(tp bos..sowi..harga dia... more than Rm300 per meter)
tp tak rasa nak bagitahu..mm..
motif?
harga kain Rm300+ per meter nape tak tempah kat butik kan..kan...

actually..masa beli kat Jakel..some staf suggest KAS butik..sebelah jek Jakel Shah Alam tu...
tp masa tu..tak terfikir pun..
hehehe
(kalau dapat HAtta Dolmat lagi gempak..belakang JAkel Jek)
my future father in law kata, KAS butik tu Ok..coz dia pernah tempah Baju kat situ..
hmm...
tempah dalam rate RM250++ (if baju heavy beade kena tambah lagi..coz..upah membuka dan menjahit semula beads)

ukur punya ukur..
pastu dia prepare resit..
aku tanyalah..
berapa upah..
dia tunjuk
RM124..
hah?
Rm124?
(termasuk 1 meter sifon yg aku beli untuk veil)

Murah..Murah..sangat
RM100 untuk my baju nikah?
bior bonar?
beli baju pon....Rm1K+++
tapi tempah only RM100??


No comments: