Thursday 7 April 2011

~ Dia Ketawakan aku..gelakkan aku ~~~

dah agak dah..
hehehe
dia senyum mengembangkan pipinya yang sudah macam apam
(lagi mau kasik kembang..uhhh)

di gelak2
walau dalam tahan
terdengar jugak sindiran
hahahahaha

dia ejek
memerli aku lah tu
" orang bukan taknak cakap. Tapi nanti bila orang cakap, ayang kata orang tak supportive la..tak menyokong kreativiti ayang la..apa la..itu la..."

aku tersenyu malu
tersipu..sipu gediks
errkkk..
"alah..org bukan apa..nanti takde masa. equipment bukan ada pon. satu hal lagi nak kena beli semua tu.."
macam biasa, aku beralasan
nak cover malu

hehe..ni memang salah aku..
(aku akui dalam hati jek)

kisahnye cam gini..
aku dah entah berapa kali ke romantika de amor ni..hehe
sibok duk usha bunga
pas balik keje je..aku gi..tengok2
mentang2la PAS tu tak jauh...

lepas 2,3 kali observed..aku cakap kat dia aku nak bunga kaler peach+pink+gold+kuning+off white (kira warna warni la ni..)

aku pon mengarahkan dia..'sayang amik pic ni..sayang amik pics tu..' dengan selamba
dia pon amik pics..ingatkan muka aku sekali..
tup..tup sipi-sipi jek
" kata nak amik pics bunga..org amik pics bungalah. ayang plak yg lebih-lebih.."
ishh...
sambil nyelam minum airlah...harus haniff ni aku selamkan terus~~

so, bersandarkan idea ini..aku pon pilih la bunga2an..

mau berjam2 lamanya membeli hanya untuk 4, btg bunga~~
dengan konfidennya membeli sekali span utk aku cucuk bunga2 tu..

dia pandang aku..senyum..
macam biasa,,ikutkan je karenah aku yg mcm budak tadika ni

dalam hati dah berangan2,,balik ni nak hias2 lah...
TAPI
seminggu..nak masuk 2 minggu..aku masih macam ni..bunga masih dlm plastik..tak berusik..
aku bawak balik kampung..tapi pastu bawak balik semula ke s.alam sebab serabut..tak tahu nak buat macamana..

sudahnya..semalam aku ajak dia p romantika lagi..
hehehe..
kali ini bukan nak tengok bunga..tapi..nak mintak diorang designkan untuk aku
hahahahaah

MALU..MALU..MALU nyer...
kalau kutahu..dah lama aku suh diorg je buat..dahlah cantek..murah pulak tu
just charge 20% drpd pembelian kita..
maksudnya.kalau aku beli bunga tu RM50..termasuk kos upah segala ngan pasu
RM 60..
(memanglah ada charge rm10..tp dari aku buat bunga jadi semak samun..baik aku serah pada yang pakar)
hadoooiiii...





2 comments:

SUHAIDA said...

Alhamdulillah mama su pengubah bunga..so beli je bunga dia je yg buat,,hihi..sonang

Diana @ BKKC said...

bestlah sue..ada mak yg kreatif...kite ni..hm..tgn keras mcm kayu..try gubah2..tp jadi macam lawak pulak..