Thursday 17 May 2012

Isu sampah....

Aku takde idea
Haaaahaahaha..
dua kali sudah aku kena sound manja ngan lecturer pasal tak fokus pada benda yang aku nak buat
" saya suh awak propose case studies, bukan buat satu thesis lagi. Kalau gaya macam ni..lagi dua tahun lah asignment awak nak siap.."
lebih kurang begitulah bebelan kaseh sayang lecturer buatku

Aku gelak-gelak
senyum macam kerang busuk
Haha...
dah kena bebel...nak buat apa lagi?
takkan nak jawab balik..

Dan dek kerana dia mengatakan aku ni 'sangatlah bercita-cita tinggi'
melebihi angkasa gamaknya
Maka, aku sediakan tiga usul lain dalam kadar cincai & malas otak mahu berfikir

  • aku nak buat jugak pasal isu buang sampah merata-rata sukehati makbapak pelawat kat natural areas, eg: sungai....dalam jajahan takluk selangor je
  • aku propose nak observes interpretive signboard sepanjang boardwalk kat Taman Alam Selangor yang langsung aku taktahu kat mana..apatah lagi nak jejakkan tapak kaki kat sana..
  • aku nak buat ala-ala planners dedikasi yang kunun tahu potensi Taman Alam Selangor utk wujudkan recreation opportunities melalui kekdah SWOT ANALYSIS
Serius, aku rasa macam nak buat isu sampah je.. Aku malas nak pikir tentang keperluan subjek ni yang kerjanya mengalahkan thesis aku. Terkadang nyesal jugak amik subjek ni..hukhukk...dah terlebih rajin katakan. bukan perlu @ wajib pon..sesaje nak menambah ilmu didada & jugak memintak kerja menimpa-nimpa...



p/s : sudahkan sikit-sikit, biasa-biasa sahaja

p/s/s : utamakan apa yang perlu..yang ni...tak berapa nak utama sangat. Dah busy, malas nak pk grade dah...tak kesahlah nak bagi A ke B ke...depends lah.. tak larat nak pk satu menda ni aje.. Sedang 2,3 menda lain nak kena sudahkan jugak

1 comment:

MizzTina said...

D, jgn menyesel.. hehehe.. sekli dh terjebak, kena trskn hingga ke titisan terakhir.. gud luck!!