Friday 19 August 2011

Masaku Emas


Masa ku EMAS hari ini
mahal - berharga - bernilai -

dan boleh gadai time sesak..hehehehe

kena isi borang perjanjian betul-betul - sebab aku dah rosakkan yang pertama, so, yang baru ni..kena pastikan semua betul. Takde salah kat mana-mana. Memang aku bermasalah bila terpaksa menghadap berhelai-helai borang yang perlu diisi. Ada je yang tak kena. Ada je yang silap...

dapatkan cop hasil - nak ke LHDN Plaza Perangsang. Shah Alam

nak cuci gambar passport - nampaknya lebih dari 4 keping kena cuci

nak hantar semua dokumen ke JPBSM - kena pastikan semua borang complete. Diorang kata KPT nak meeting next week. Harap-harap elaun KPT masuk di awal sem :: diorang lagi kata - dapat 3 bulan gedebuk... (sekali arung..)

nak siapkan keje - sejak jadi RA lecturer accountancy, aku yang asas planning  ni dah reti tengok bursa saham. oh Papan kedua di pangggil ACE sekarang....Baru aku tahu...sedikit bangga.hehe






So.
salam blogging




p/s : few post aku ada ceritak an, kekonfusan aku utk membuat pilihan..setelah berbincang dgn dekan..menimbang tara segala baik buruk ..ekonomi dunia dan uitm, jugak kewarasan dan kesungguhan aku utk belajar - dan memnuhi kehendak dan keperluan fakulti ~ antara uitm dan upm ; akhirnya dalam pasrah aku memilih?..........




glosari : 
LHDN - lembaga hasil dalam negeri
JPBSM - Jabatan Pembangunan Sumber Manusia
KPT -Kementerian Pengajian Tinggi
Papan Kedua/Second Board - Bursa Saham Kuala Lumpur

13 comments:

Unknown said...

samalah kite..

akak masih fail nk fahamkan BSKL wlupun belajor finance dan keje akaun...huhu

Kakzakie Purvit said...

Kalau dah duduk selalu main share at the end jangan kata BSKL tapi boleh perdict untung rugi sahare dari co. lain...

abghani said...

masa kejar kita

terpatrisinarabadi said...

gunakan masa sebaik2nya kan

Unknown said...

satu apa pun umi tak paham pasal BSKL tu huhuhuhu

wahida said...

akhirnya ko pilih yg mana?

Unknown said...

apekah sume BSKL ini? hehehehehe. tahu hangseng je hahaha :)

Lea Isnawi said...

buta bursa saham2 ni...

Unknown said...

Gudluck yer....pilih yang terbaek. Masa tu sentiasa ada kalau kita mencari.....petuapakar. Hik3.

Far8 budak baik said...

haha..tu lahhh..
nk nk msuk u..
mmg byk gile kene urus..
boleh nye..
baik masuk utm hahaha
tgk ar bidang ape yg kau minat
=)

aiman mania said...

memang rumit gila2 nak isi borang rasmi kan?...banyak songeh+cerewet!!heehee...sabow jelah kak...

Anonymous said...

mase ko emas karat bpe??bpe ratus 1 gram??haha

Bunga said...

bunga xpaham sangat pasal semua ni..heheh..habis yang mana satu jadi pilihan..