Wednesday 23 March 2011

Apa ada pada 0.5 kg?

hehehe...
nak gelak pon ade~~bila Raja dpt present timbang aritu, maka secara tidak langsungnya setiap ari roomates aku menimbang berat badan mereka, dgn sebegitu kerap sekali..~sebelum makan timabng~~selepas makan timbang~ " maka akan berkatalah mereka..huh lepas makan naik 1 kg la...
tak cukup itu, bila celik je biji mata,semua tunggu turn nak timbang berat badan~~tak terkecuali aku~~~
sehari 3 kali kot..dah macam perkara wajib dan jadi rutin harian..
Pe kejadahnya?
Hahaha...
"bukan timbang everydsay tu akan demotivated kita ke?" aku jugak yang cakap macam tu..last2 aku jugak yang buat begitu..cakap tak serupa bikin..
Kalaulah si 'penimbang' tu boleh bersuara...mesti dah sound kami reramai
..." woi,korang xde keje lain ke? sakit badan aku ni dipijak2..."

Tapi yang entah best atau tak..selepas hampir seminggu berdiet...actually mengamalkan Carb Diet..kelihatannya berat bdn aku turun 0.5kg...jek???
Kenapa sekarang susah nak turun?
tak macam dolu2?
sebulan boleh turun hampir 10 kg?

jawapannya: dolu aku exercise..aerobics ari2..lompat ari2...
sekarang aku diet..tp kurang senam..hmm..bukan taknak senam, tp bila memikirkan perutku yang 'berlubang' ni..terpaksa hadkan 1 kali seminggu je ke Gym dan Sauna~~
Pergi gym pon...gune trademill je...tak buat xtvt lain..
yelah takut jahitan dalam perut ni terbukak...
mau carik penyakit
nak kurus karang tak pasal2 duk HSI (hospital sultan ismail) lagi....

tapi, syukur...
turun jugak 1 kg....dalam seminggu~~~
my target will be 8 kg for 8 weeks...
kurang dari tu lagi bagus~~supaya muat baju2 kawen nanti...

yang geramnyer..si 'dia' makin debab..
bukan ape..takut baju2 tak muat...
kita beria turun..nanti dia plak yang tak muat...

encik hanif kamarudin...
sila 'berdiet sket.." ok?

No comments: