Wednesday 16 March 2011

Kisah Merong Mahawangsa

Semalam pi tengok citer Merong Mahawangsa Memandangkan TGV Bukit Raja telah berwajah baru, maka..harga tiket nye pon berwajah baru sekali..hehehe... (actually lebih selesa la..puas hati)
Ramai sangat..hampir2 full house la..kami pon sendiri dpt seat D..kira bawah la jugak.. Tapi, nak tengok punye pasal...nak jugak. Nak tengok hasil keje yang lebih dari rm8 juta..
Pergi without, high expectation..juz nak menyokong industri tempatan (entah kenapa..hati aku selalu sangat ingin support produk2 KRU..) Maybe they all selalu banyak membawa pembaharuan dalam industri (cehhhhcakap macam orang felem pulak..)

Anyway, aku memang suke KRU dari zaman dolu-dolu.. Of coz la...jejaka idaman aku (Yusry...) memang cute..hehehe...
Tapi, proud of them..sungguh berani memulakan sesuatu yang baru di negara kita..CGI..

Filem Merong Mahawangsa ni..Best... Aku suke karakter pada setiap watak..macam merong yang penuh humor dan berkiasan.. (lawak dia...lawak bersahaja...) Watak jahat tu..memang poyo dan menyerlah... Watak baik je bagi aku tak berapa nak menyerlah.. Dan watak sampingan lagi kureng membantu ..(memandangkan budget tak berapa besar..kekurangan ini diterima)

pepun, cerita ini cantik,skrip nye humor, pelakonnya ensem..

No comments: