Wednesday 30 March 2011

~ my First contest ever ~

berminggu yang lalu..tetiba hati ni mendesak sangat nak amik pic utk Post Wedding..
entah kenapa ek?
maybe rase terkilan kot..
sebab tak dapat apa yang diidam-idamkan
(pssstt...aku ni memang jenis keras kepala sikit..kalau aku nak benda tu..macamana cara sekalipun..aku akan usahakan..x kira lah..)
tetiba..pg ni jejalan..jenguk2 ke blog kengkawan (kengkawan ke??...aku tak ramai kawan lg coz baru last month start buat blog secara serius)
TAP!!!
macam tak percaya?
aku baca lagi
scroll dari atas sampai bawah
BETULLAH
tak silap, ada pertandinganlah..tak cuba mana tahu kan? Kalau dah rezeki tuhan bagi...
seronok jugakkkkk
tak dapat hadiah utama~mana tau LUCKY DRAW kalau2 dapat...

Pertandingan ini dianjurkan untuk bakal moms and juga bakal berkahwin (yang sudah bertunang)...
oleh
http://www.kedaigambarkami.com/ (p la jenguk-jenguk..)

Sebenarnya..
aku dah 'jatuh suka' dan 'jatuh cinta' ngan kedaigambarkami ni sejak berminggu yang lalu~
masa tu tengah kalut cari OP untuk majlis di Johor nanti (28,29 mei 2011)
rasa macam dah lambat sangat
tetiba..search punya search..
terjumpalah

MENARIK sangat!!!
Bagi manusia yang cerewet macam aku ni~memang susahlah nak dapat yang berkenan dihati..tapi yang ni..buat aku tak sabar-sabar nak bertanya
aku mesej cg fly..(lambatnyer nak mereply)
so, aku terus guna facebook (awal-awal aku dah LIKE diorang ni..)
Petang tu cg fly (si hubby) reply balik dan kata wife dia sekarang di Thailand (tak silap aku la..)
mase tu aku ni dah excited..tetapi..tiba-tiba my fiance called dan bagitahu...
" orang dah confirm ngan member pasal OP tu.."
"Hah! Tapi, orang dah jumpa yang berkenan di hati. orang Kluang..."
"Alah..tak sedaplah..dah janji dengan dia."
masa tu..aku terus sedih..tak terkata
terbayang-bayang pics kedaigambarkami ni yang meletooopsss

aku memang suka tengok hasil kerja derang..
photomanipulation ni aku tengok dalam FB.KedaiGambarKami.cantek sangat
ada pulak lagi pengantin ambil gambar kat area aku (kota tinggi)
terus aku terberangan nak ambil pics outdoor kat situ, macam pasangan -nabiha & hafizan
tempat ni sebenarnya biasa-biasa aje..tapi u olls tengoklah..pabila kena sentuhan KedaiGambarKami..maka jadilah begini..dan begini...
meletooppss kan?

yang ni pulak~budak sekampung aku - Lok Heng
belakang tu Zink buruk jek..tapi KedaiGambarKami merubah ia menjadi lebih sangat maknanye...
(mana aku tak terkilan...)


malam tu, tak lena tidur (betul ni..aku bila tak dapat benda yang diidam..memang selalu jadi angau..)
terus esok aku mesej cg fly via fB..
aku tanye..if dia ada buat job editing pics tak?
macam budak2 graphic buat freelance..
dia kata tak pernah..
so, aku pon try mengayat dia~~hehehe...
harap-harap dia kata OK..
lastly..dia kata ..begini..begitu..begini...
hm..aku tak kisah sekeping Rm berapa..yang penting tak banyak ada sikit..sentuhan derang ni~~dah tersuka sangat..
Padahal, kata fiance aku..aku kan ramai kawan2 graphic, yang kerja dengan Karangkraf pun ada..
"kenapa tak minta dia buatkan.."
" Dia punya style lain...ini style lain...."
kataku beralasan..

sudahnya..hari itu
segala masalahku hilang..
ye..ye...ye...tak dapat KedaiGambarKami jadi OP...
dapat sentuhan tangan best mereka pon OK sangat~~ (aku sudah senyum sampai kembang telinga)

tapi, yang ni..kalaulah berezki...aku nak wat outdoor post wedding~~hehehe..kat Melaka kot (mileage tu..kira OK la..) 
Mesti cantek kan? kan?


maka hadiah kawen kami~~amat bermakna sekali!!!

6 comments:

KatekateKite said...

cantik kan KedaigambarKami punyer gambar! teringin jugak nak dpt.... =)

Diana @ BKKC said...

hmm..memang teringin sgt2..siap termimpi2 jek..

anyway..wish u best of luck...

SUHAIDA said...

good luck!

Diana @ BKKC said...

mizz sue..tak try ker??

Zana Adieyza said...

gud luck!! zana pernah tempah kat KGK, mmg hasilnya terbaik!!!

Diana @ BKKC said...

ye ke zana? mm...mesti best kan..