Tuesday 15 March 2011

~ Bila Diana menunjuk Bakat ~

Bakatlah sangat! bebel adik aku dayah via handphone. Perggghh..mau terbakar telinga aku ni. Penat tau excited menelefonnya, mengkhabarkan aku telah membeli 'sesuatu' dari Romantika Home Deco ~ Romantika de Amor ~hehehe...

" Kan aku dah kata, peach+gold tu cantek!" bebelnya lagi. Mengulang siaran semalam, bulan lepas dan tahun lepas...
" Alah...kak '...' takde koleksi yang lain-lain lah.." pertahan aku. Yelah..yang jadi mak andam aku tu nanti sepupu sepapat~baru nak berjinak dalam industri 'galeri pengantin ni' Of coz la..barang tak banyak..choices? Pe yang ade je lah...
" Please..help me.. Aku dah ada design yang berkenan,.NAnti aku print. Kau ngan teha tolonglah pasang-pasang kan.Okay?" pintaku.
" Aku cuti sem ni nak keje la woi. Kat Kota..." dia beralasan.
" Alah..weekend ko baliklah ye? aku dah siapkan jadual untuk korang-korang ni. ajak Lili, Intan ngan Iqa sekali.." 
" Yelah...yelah... Kau ni nyusahkan kepala la nak buat semua tu. Dah cakap ambik la mak andam yang da establish..ni tak... Tak pasal-pasal bnyak nak kena improvished. Dah tahu diri tu cerewet..."
" First, kau balik nanti suh abah beli lampu ayam ..tak pon lampu pam yang cam dolu-dolu tu.."
" What? Lampu ayam? Kau nak watpe nak benda tu?"
" Hehe..ade la.. Beli dalam empat ke.. Pastu mintak abah belikan cat gold yang macam dia cat gobok aritu. Ko cat lah lampu ayam tu kaler gold..."
" Hah? Ko nak watper ni?" 
" Wat hiasan la...aku jumpa banyak English style la...yang ala-ala tradisional susah. Kalau ada pon mahal., So wat la cam tu..kan unik. Boleh letak atas meja solek aku ke....atas makan beradap ke..gantung dalam bilik ke..."
" Perggghhh...ko ape-ape je la. Merepek je.. Yelah..yelah..."

No comments: