Friday 11 November 2011

Apa ada dalam kepala?

Seperti dijadualkan, hari ni aku temankan si dia ke PPUM..result urine dah keluar. ade jugak 'batu karang'..di situ. Kata dr. 0.4mm..kecik,tp ermm..memang sedikit menyakitkan.
Takpelah..makan ubat..teruskan..insyaallah..next appointment dah Okay.
Terus ke KL sentral. Hmm...g PTPTN...arini terbang cash RM2k++. Semata2 nak men'clear'kan namanya dari senarai blacklist..~~tulah bertangguh sangat. Pinjam tak sampai pun 1/5..tp bayarnye idak..buat2 lupe lah tu. Cik abg coool aku ni memang cam gitu~~
Hmm..kalaulah nilai sebegitu di belanjakan utk honeymoon kami nanti ke BAli@Phuket...Ummphh...mau serooooonok giler.. Best sangat2... (peringatan to u olls, jgn buat-buat lupe ye pasal PTPTN)
Tapi kes aku pon same, tak pernah nak membayarnya. Bukan ape..baru je start nak keje, aku dah sambung master (konon2 je...). Tapi masuk sem 2 dah berenti (ade sebab yang paling bijak)..lepas tu operation dan berulang alik spital setengah tahun lamanya (of coz la tak berkeje...so mana nak de duit nak bayar PT?). Baru mula keje sebulan yang lalu...dah sibuk nak sambung master semula...next semester (gara-gara menerima biasiswa). So, bilakah aku mampu membayarnya??
BUT, itu bukan persoalannya...persoalannya..adakah mereka2 seperti aku yang grad first class honor sebelum tahun 2010 tidak layak untuk meng'convert' pinjaman tersebut menjadi biasiswa? Lagipula, aku turut menerima Anugerah Naib Canselor...(takkan lah tak dapat, kan..kan...)
Rase cam tak berbaloi je pengorbanan aku ini..~~kalaulah kutahu dulu~~aku tak minta PTPTN..aku minta tajaan lain. Tapi, nak buat camne..dah tak tahu. Maklumlah, duk ceruk2...mane nak tahu perkembangan semasa lagi terkini~~

3 comments:

aamalinaazman said...

huwaaaaaaaaa
akak sgt hebat wooo =]

terkagum lah..heeee
PTPTN ni mang cenggitu
ade je hal nye yg x sudah2 kan

emm3..

CikPuan Fara said...

ptptn mmg camtu. tp nk wat cmne da hutang kenalah byr blik. cam fara byr sket.. tapi taktau la bila nak abes huhuhu

p/s: kalau tau, taknak amik ptptn.. amik mara pun hokeh --'

najihahfara said...

wah...akk penah dapar anc la..hebatnye