Thursday 10 November 2011

Stress, menda yang baik?

stress?
am i..?
hehe..terbaca kat belog ifah....pasal stress jugak


honestly
i'm stressed!
yup..
sangat-sangat 


ni dah sampai ke 'tahap merbahaya'..
ye...'tahap merbahaya' stress daku bila..

  • daku lebih suka diam dari bercakap..kalau adepon, monolog dalaman jek.....
  • suka melepas pandang jauh-jauh... kalau ada sawah depan mata, sawahlah... Kalau duk memerap dalam bilik depan dinding. Maka kutenung dinding bagai nak tembus
  • hilang daya sensitibiti - orang nak cakap apa pon..aku buat dek...... Tak kuasa nak layan. Pasal aku memang tak amik perhatian
  • buat-buat tido - padahal, mata mana boleh lelap. Dah tentu kepala tahap serabut kelapa.... 
  • ni sama pesyen ngan Ifah  - suke menyumbat segala macam menda ke dalam kerongkongan...
  • dan yang paliing dahsyat sekali - bila  aku dah start menangis beria-ia.. itu memang tandanya stress yang sudah tak terkawal lah tu....Kalau ' dihadapan DIA' mau basah segala kain main yang sempat aku capai... ceh.....
kenapa aku kata stress tu menda yang baik?
pasal bila aku stress, dan telah sampai ke kemuncaknya, melebihi jangkauan pemikiran dan pertimbangan
aku akan kembali kepadaNya - mengadu apa adanya.....

dan insyaallah.....
selepas itu kita kembali tenang


Oh Allah, 
Give me strength to overcome this obstacles, coz i know U love me. Really
Oh Allah,
Do keep me on the right path, dont let me all alone, coz i know i cant. Really
Oh Allah



6 comments:

Unknown said...

hehe kak

normal la kan

jgn stress memakan diri da la eh

aamalinaazman said...

hayoooooo
hehehehe
akak kene makan cekelat banyak2 taw
insyaAllah stress tu boleh kasi ilang
mungkin gi lari2 skit ke =]

MAY said...

klu stress, buat aktiviti lasak..yg ade hu ha hu ha cket..mcm ari tu opis htr g team building,rase ilang stress dok sane..mmg best..masuk utan,byk game..

dwatyKNY said...

saya kalau stress... apa pun tak bleh buat... serba tak kena...

Anonymous said...

adeyh2
kesiannya
sabar k!
tenang2!

alongxp said...

okla camtu... ni ada sesetengah org, stress2... pastu bunuh diri... sigh...